Kontakta oss

BUTIKER & ÅTERFÖRSÄLJARE

Vill du börja sälja eller säljer du redan våra produkter?

ÖVRIGA FRÅGOR

Övergripande frågor om sortiment, produkter och ekonomi.

SOCIALA MEDIER

Vi finns på Instagram och Facebook

VILLKOR

1. ORDER OCH LEVERANS

Orderbekräftelse: När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkterna, priser, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i beställningen bör du omedelbart kontakta oss via e-post till info@karamellkompaniet.se – ange vad som är fel och kom ihåg att uppge ordernumret som hör till ordern! Har du inte fått någon orderbekräftelse har ordern inte kommit in till oss – kolla din skräppost eller ta kontakt med oss så hjälper vi dig.

Fraktkostnad: Vi erbjuder fri frakt på alla ordrar över 200 kr. För ordrar under 200 kr tillkommer en frakktkostnad på 75 kr.

Beräknad leveranstid: 1-5 dagar. Våra fraktsätt: Vi sammarbetar med DHL . Paketet levereras till ditt närmaste utlämningsställe, och du hämtar ut det på en tid som passar dig, efter att du blivit aviserad via sms, e-post eller brev. 

Länder: Svenska Karamellkompaniet levererar endast inom Sverige.

Förseningar: Ibland uppstår förseningar. Vi garanterar därför inte leverans till en viss dag och resarverar oss alltid för försenignar. Om det sker förseningar från Svenska Karamellkompaniets butik meddelar vi dig direkt.

Ej uthämtat paket: Om leveransen inte blir uthämtad debiterar vi dig 100:- för merkostnader som det medför oss samt blir du debiterad för varorna som vi kasserar. Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av köp.

Information om skadat gods: Är paketets yttre skadat när du hämtar ut det? Anmäl det direkt på plats, alternativ meddela ombudet för att göra skadeanmälan.

Är paketet helt på utsidan, men trasigt på insidan? Då kan du maila oss direkt! info@karamellkompaniet.se Ange både ordernummer och kolli-id!

Öppetköp och ångerrätt: I Sverige har man ingen ångerrätt på livsmedel, som är ett undtag i lagen. Vid eventuell tvist följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämnden (arn.se). Sortiment grupperna ”Kropp & Själ” och ”Litteratur” gäller 14dagars ångerrätt.

Information om reklamation: Meddela oss via mail varför du inte godtar varan samt ange på vilket sätt du anser att varan är felaktig på info@karamellkompaniet.se (Har du möjlighet att maila bild är det alltid ett plus!). Ange ordernummer och gärna telefonnummer till dig så kontaktar vi dig så snart som möjligt för att kunna hjälpa dig på bästa sätt! Vid eventuell tvist följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämnden (arn.se).

2. BETALSÄTT

För att göra det så enkelt och smidigt för dig så använder vi oss av Klarna Checkout. Med Klarna Checkout så är faktura förvalt i kassan men du kan givetvis fritt välja andra alternativ såsom betlaning med kort eller direktbetalning via bank. Med Klarna Checkout så har du heller ingen vanlig faktura avgift utan alla betalsätt är kostnadsfria.

Så här enkelt fungerar Klarna Checkout: Med Klarna Checkout fyller du endast i top of mind information såsom email, personnummer etc. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifierng kan variera mellan olika köptillfällen och kunder men gemensamt för alla tillfällen är enkelhet och säkerhet.

Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, tex banker.

Sedan du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig dvs faktura, kort eller direktbetalning via bank. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod.

Klarna Checkout användarvillkor Klicka här.

3. INTEGRITETSPOLICY

Personuppgifter: Svenska Karamellkompaniet ansvarar för att de personuppgifter som lämnas i samband med köp hanteras i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). När du gör ett köp godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att vi skall kunna behandla din order och genomföra köpet samt att bidra med relevanta uppdateringar kring status på din order. Denna behandling är nödvändig för att vi ska uppfylla Svenska KAramellkompaniets ABs avtal med dig. De uppgifter som behandlas är

  • Identitetsuppgifter – Namn, Kundnummer, Personnummer
  • Kontaktuppgifter – Adress. E-postadress och Telefonnummer
  • Kundengagemang – Uppgifter om vilka produkter du handlat

Enligt Dataskyddsförordningen har du rätt att begära ut den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller ta bort. Personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter är Svenska Karamellkompaniet AB om inget annat anges.

För att uppfylla ändamålen med vår behandling av dina personuppgifter delar vi dina personuppgifter med företag som tillhandahåller tjänster till oss, t.ex. för att hantera utskick och leverans av dina varor eller tillhandahålla vissa system. Dessa företag får endast behandla dina personuppgifter enligt våra uttryckliga instruktioner och får inte använda dina uppgifter för något annat än detta. Vissa tjänste- eller betaltjänstleverantörer kan komma att befinna sig utanför EU/EES. Svenska Karamellkompaniet AB överför aldrig några uppgifter utanför EU/EES utan att ha vidtagit lämpliga säkerhetsåtgärder.

 

4. COOKIES

En cookie eller kaka är en liten fil med text som sparas i din webbläsare. Enligt Svensk lag behöver vi informera om användningen av cookies samt i vilket syfte de används.

Svenska Karamellkompaniet använder cookies för att kunna ge dig som besökare en bättre upplevelse: för att spara statistik, för att kunna följa hur besökare navigerar och på så sätt kunna visa mer relevant information. Cookies bidrar också till intressebaserad reklam – att du annonser som visas för dig blir mer relavanta för just dina behov då de baseras på innehållet på de webbsidor du besökt.

5. ÖVRIGT

Vid tvist: Vid en eventuell tvist följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer (arn.se).

Produkter i lager: Alla produkter som finns på hemsidan skall finnas i lager. Om annat skulle gälla informerar vi dig.

Under 18 år? Är du under 18 år måste du ha målmans underskrift för att handla i butiken.

Force majeure: Vi accepterar inget ansvar för förseningar/ fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/ produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/ förlust som kan uppstå för kund.